Moderní mediální výchova neučí o novinách, ale o Facebooku

Hradec Králové – Mediální výchova musí reagovat na aktuální změny ve společnosti a na nové technologie. Kvalitní kurz mediální výchovy pro pedagogy by proto mě obsahovat část věnovanou novým médií. Podle odbornice na mediální výchovu Evy Fruhwirtové nemůže být mediální výchova ve školách postavena na vývoji a struktuře novin, když většina studentů noviny nečte. „Studenti jsou denně ve styku i počítačem a internetem, značnou část dne tráví na online sociálních sítí, především na Facebooku. Vytvářejí si virtuální komunity, kde prožívají část svého života. Mediální výchova na školách se proto nutně musí věnovat této oblasti,“ říká Eva Fruhwirtová z agentury Commservis.com, která se zabývá mediální výchovou pro pedagogy. Nová média zahrnují všechny technologie, které zpracovávají data digitálně. Patří sem vedle počítače také telefony, iPhony, internet a s tím související různé aplikace, ale také sociální sítě. Starší koncepty mediální výchovy, podle kterých učitelé učí, však nereflektují nová média. A jak přiznávají sami kantoři, protože těmto věcem nerozumí, těžko o nich mohou se studenty mluvit. Noční můra učitelů: dějiny druhé poloviny 20. století a nová média „Výuka o nových médiích v českém školství pokulhává stejně jako výuka dějin 20. století. Většina učitelů dějepisu skončí v roce 1945, jako by už dál nic neexistovalo. Přitom druhá polovina 20. století je velmi důležitá pro pochopení současnosti. To samé je v oblasti mediální výchovy. Ti, co ji učí, tak se věnují novinám a televizi, možná okrajově internetu. Ale před sociálními sítěmi a webem 2.0 zavírají oči,“ kritizuje Eva Fruhwirtová. Současná rychle se vyvíjející společnost s množstvím moderních technologií klade zvýšené požadavky na učitelské povolání. Kantorům už nestačí jedna příprava, se kterou odučí další pět let, ale musí reagovat na změny ve společnosti a chování studentů. „Pokud ustrnou učitelé na místě, přestanou mít školy status vzdělávací instituce,“ uzavírá Eva Fruhwirtová.

Kontakt
Commservis.com, s.r.o.
Komunikační a PR agentura
Piletická 486/19
503 41, Hradec Králové
Telefon: +420 604 290 700
E-mail: info@commservis.com
http://www.commservis.com



Kontaktní manažer: Luboš Tomíček
Jednatel
Email: lubos.tomicek@commservis.com

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz