Děti onemocní až 10x za rok a denně udělají na 20 tisíc kroků. Na podzim je chrání nepromokavé boty

Stejně jako se mění počasí, je třeba změnit v podzimních měsících i charakter obuvi. Jelikož jsou podle odborníků nejčastější příčinou pociťování chladu promočené boty a studené nohy, měli by rodiče v období dešťů a vlhka vybírat dětem obuv s důrazem na nepromokavost. V tomto článku proto přinášíme rady, jak správně podzimní boty pro děti vybrat a na co si dát při koupi pozor. Studie tvrdí, že děti onemocní i 10x ročně Chladné a deštivé počasí nastupujícího podzimu přispívá k častějšímu nachlazení, zejména pak u dětí. Podle poznatků vědců totiž do roka onemocní dospělí dvakrát až pětkrát, zatímco děti dokonce šestkrát až desetkrát. Jednou z příčin je, že tráví mnoho času ve větším kolektivu, kde se případná nákaza šíří mnohem rychleji. Druhým důvodem je pak snížená odolnost dětského organismu na vnější podněty, které často vyústí v nachlazení, chřipky či třeba angíny. Rodiče by proto měli dbát vedle teplého oblečení zejména na vhodnou obuv, která ochrání dětskou nohu před mokrem a chladem. Prodyšnost boty předchází vzniku mykóz Dětská podzimní obuv by měla být nepromokavá, aby zajistila, že voda a chlad z vnějšího prostředí nepronikne až k noze dítěte. Důsledkem promočených nohou totiž nemusí být jen nachlazení, ale třeba také plísně. Těch se pak u dětí zbavuje velmi těžko, některé odolnější druhy mykóz navíc dokážou přežít na pokožce až devět měsíců. Plísně však mohou vzniknout nejen z vlhka, ale též kvůli nedostatečné cirkulaci vzduchu v botě. Proto je druhým podstatným faktorem podzimní dětské boty dostatečná prodyšnost. „Dětské nohy se hodně potí, přičemž největším zdrojem vlhkosti je ploska nohy. Optimálně prodyšná obuv by proto měla mít dobré absorpční vlastnosti pro vodní páru a pot. V opačném případě dochází k nedostatečnému větrání kůže a zvyšuje se teplo a vlhko uvnitř boty, což tvoří ideální prostředí pro množení kvasinek a bakterií. Z nich pak často vznikají mykózy na kůži a nehtech,“ objasnil Tomáš Jurák ze společnosti Coqui. Holínky by měly mít reflexní proužek Podzimní měsíce se vyznačují častějšími dešťovými srážkami, po kterých zůstávají rozbahněné trávníky i nevyasfaltované cesty a na chodnících hluboké louže. Rodiče by proto rozhodně neměli zapomínat pořídit svému dítěti kvalitní holínky, které mu umožní dojít do školy či zájmového kroužku bez rozmočených nohou. U tohoto typu obuvi však zvláště záleží na volbě správného materiálu. Ideální je směs kaučuku a termopolyuretanu, která zajišťuje vysokou pružnost a odolnost boty. Vnitřní podšívka by pak měla být ze 100% bavlny, jež dětské noze zajistí maximální pohodlí. Kompletně vybavené dětské holínky často rovněž mají nad patou jasný reflexní proužek, který zaručí dobrou viditelnost dítěte i za šera, jenž podzim a deštivé počasí obvykle doprovází. Takto vybavené holínky je možné dítěti opatřit v hodnotě kolem 400 korun. Dítě udělá až 20 tisíc kroků denně Nepromokavá dětská bota by měla mít kulatou špičku, hlavně proto, aby vznikl prostor pro prsty. Z nošení obuvi do špičky by totiž mohly děti trpět na vbočený palec, vybočený malíček či třeba kladívkové prsty. Kvalitní boty by se také měly přirozeně přizpůsobovat anatomickému tvaru dětské nohy a poskytovat jí optimální oporu. Při výběru je též nutné dbát na hmotnost obuvi, která by samozřejmě měla být co nejnižší. Podle odborníků totiž každé navýšení hmotnosti obuvi o 100 g znamená, že denně nohy zvednou o 1 tunu navíc. Vzhledem k tomu, že děti denně v průměru udělají asi 18 až 20 tisíc kroků, je váha boty velmi podstatná.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz