MERCATOR A FIRST DATA SPOLEČNĚ V KARTÁCH PIKA CARD

Celosvětovým trendem jsou věrnostní programy a bezpečnější technologie. Lublaň, 28. leden 2008 – Společnost First Data Corp., světový lídr v oboru elektronických plateb a elektronických obchodních služeb, podepsala dohodu o technickém provozu platebních karet Pika Card se společnosti Mercator. Ta je předním maloobchodním řetězcem v jihovýchodní Evropě se sídlem v Lublani ve Slovinsku a provozuje hypermarkety, supermarkety a obchody se smíšeným zbožím ve Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině a v Černé Hoře. First Data podle podepsané smlouvy bude zajišťovat podporu tomuto oblíbenému věrnostnímu systému, včetně proplácení plateb v reálním čase. S kartou Pika mohou její věrní zákazníci získat slevu 3 až 6% z každého nákupu v obchodech Mercator a v obchodech jeho partnerů. V prosinci 2007 ji mělo ve vlastnictví už přes 1 milion osob. V souvislosti se sílící konkurencí se věrnostní programy po celém světě, včetně České republiky, stávají stále rozšířenější a nabízejí je dnes zejména obchodní sítě, hotely, restaurace, benzínové stanice, cestovní kanceláře a četné další firmy a společnosti. Na základě předložení karty jsou poskytovány výhody ve formě slev, dárků a nebo nadstandardních služeb. Častým způsobem zvýhodnění členů zákaznického klubu je sbírání bodů na účet. Za určitý počet nasbíraných bodů je klient odměněn. Věrnostní karty jsou tak účinným marketingovým nástrojem na získání a udržení zákazníků. V závislosti na funkci věrnostního programu je karta vybavena buď magnetickým pruhem, čárovým kódem nebo čipem. Pika byla poprvé použita v září 1986. V roce 1999 firma vydala karty Green Credit a Blue Payment Mercator Pika. V roce 2004 pak karty Gold Mercator Pika a o tři roky později Business Mercator Pika, které jsou určeny pro firemní účely. Karta Pika je vydávána zdarma a neplatí se za ní členské ani jiné poplatky. Její držitelé mají nárok na řadu výhod. Ušetří například při každém nákupu přesahujícím 4 Euro, dostávají slevy na zakoupené zboží, u pokladen prodejců Mercator obdrží každý měsíc bez poplatku vyúčtování (Green, Gold), s rodinnou kartou dostávají různé bonusy (Green, Gold), nákupy nad 100 Euro mohou bezúročně platit ve 12 splátkách; jsou tu zdravotní programy, M Mobile Club, losování cen atd. Dá se použít i v rozrůstající se síti strategických partnerů, kteří nabízejí měsíční akční slevy až o 50 procent. Věrnostní program poskytuje firmě užitečné údaje a povědomí o tom, co zákazníci požadují, takže získává lepší přehled a může uspokojovat poptávku a potřeby zákazníků s větší efektivitou. Sofistikovaný systém výhod pro věrné zákazníky je nastaven podle řady demografických parametrů a modelů chování, což umožňuje tvorbu bonusů na míru, současně posiluje věrnost zákazníků značce a zajišťuje konzistentní přístup firmy ke klientům. First Data bude rovněž hrát úlohu poskytovatele síťových služeb a zpracovatele akvizic. Také všechny prodejní POS terminály Mercatoru budou integrovány do systémů First Data. V rámci tohoto procesu bude síť prodejních terminálů Mercatoru rekonfigurována, aby odpovídala standardům EMV, takže při každé transakci bude možné používat populární metodu Chip & PIN. Smlouva platí pro všechny státy, kde Mercator má své pobočky a pokud rozšíří svou územní působnost, budou tyto služby poskytovány i v dalších zemích. „Přeshraniční zpracování dat navržené společností First Data pomůže řetězci Mercator zabezpečit plynulé zpracování plateb bez ohledu na hranice“, řekl v této souvislosti Stefan Klestil, prezident středoevropské divize First Data. „Obchody značky Mercator mají mít v blízké budoucnosti více než tisíc prodejních míst, takže platby kartou Pica budou široce dostupné, což je velmi důležité“, potvrzuje pan Matija Vojsk, MA, projektový manažer firmy Mercator. Pan Žiga Debeljak, MA, prezident společnosti Mercator tato slova doplňuje: „Součástí řešení poskytovaného firmou First Data je on-line analýza dat. Zároveň tak lze zefektivnit opatření proti možným podvodům“. O společnosti First Data First Data Corp. je přední světový poskytovatel řešení elektronických plateb a elektronického obchodu. Má pobočky v 38 zemích a obsluhuje více než 5 milionů prodejních míst, 1900 vydavatelů karet a jejich zákazníky. Společnost podporuje globální ekonomiku tím, že se snaží, aby pro její klienty a firmy bylo v celosvětovém měřítku snadné a bezpečné platit za zboží a služby prakticky jakýmkoli způsobem. Portfolio služeb zahrnuje zpracování obchodních transakcí; karty kreditní, debetní, soukromé, dárkové, výplatní a jiné; ochranu proti podvodům a řešení pro identifikaci a ověřování; řešení správy příchozích plateb; služba přijímání elektronických šeků přes TeleCheck; i řešení pro platby přes internet a mobilní telefon. STAR Network této společnosti umožňuje platby chráněné PINem na více než 2,1 milionu prodejních míst a automatů. Více viz na www.firstdata.com. O Mercator Group Mercator Group je jedním z největších a nejúspěšnějších obchodních řetězců v jihovýchodní Evropě. Je předním obchodním řetězcem Slovinska a stále silněji se etabluje v Srbsku, Chorvatsku, Bosně a Hercegovině. V roce 2005 Mercator vstoupil na trh v Makedonii a v roce 2007 v Černé Hoře. Trhy se zde dynamicky rozvíjejí a Mercator proto v těchto zemích buduje ve velkých městech s největším počtem obyvatel a s největší kupní silou nová obchodní střediska. Klade si přitom za cíl vypracovat se v každé z těchto zemí na pozici prvního či druhého největšího obchodního řetězce s marketingovým programem.

Kontakt
PRESS KONTAKT
Public Relations
Libocká 10/267
162 00, Praha 6
Telefon: 235 357 867
E-mail: bauman@volny.cz
http://www.telemedia-tv.cz



Kontaktní manažer: Milan Bauman
Email: bauman@volny.cz

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz