Tipy pro on-line prodejce: Zabalit balík je věda aneb jak připravit zásilku

S rostoucí oblibou nákupů přes internet postupně vzrůstá i počet drobných on-line prodejců. Ti často nemají takovou praxi s balením zboží pro své zákazníky a nemohou využít profesionálních služeb. Může se tak snadno stát, že nevhodně zabalenou zásilku obdrží zákazník poškozenou. Dodržování zásad správného balení zboží může takovým případům snadno předcházet. Přinášíme proto několik praktických tipů pro e-shopy, jak zásilku správně připravit, aby dorazila zákazníkovi v pořádku. Pečlivé zabalení je základ Riziko poškození přepravovaného zboží výrazně snižuje zejména správné zabalení zásilky. Základem správného balení je pevný, nepoškozený a nejlépe nový karton. Jakékoliv zboží uvnitř kartonu je zapotřebí opravdu dobře zafixovat, aby se nemohlo pohnout žádným směrem. Důležité je myslet i na to, aby nemohl krabici někdo při převozu promáčknout. „Pohybu předmětů uvnitř kartonu zamezí správná výstelka. Nejčastěji se používá bublinková folie, která chrání obsah před nárazy. Pokud balíme více předmětů, měli bychom každý zabalit zvlášť a zbylý volný prostor vyplnit touto fólií,“ vysvětluje správné zásady balení Eva Děkanová ze společnosti Geis, specializující se na balíkovou logistiku a přepravu. „Pokud zasíláme lehké a drobné předměty, postačí třeba polystyrénové kuličky nebo papírová výplň. Lehká výstelka by měla před zalepením mírně vyčnívat nad okraj, protože po uzavření krabice si materiál takzvaně sedne,“ dodává Děkanová. Elektronika a sklo jako zvláštní kategorie Jestliže posíláme přes doručovací službu elektronické přístroje či sklo, měli bychom zabalení věnovat ještě větší pozornost. V případě elektronických zařízení je ideální použít již původní balení výrobce. Pokud jej ale nemáme k dispozici, je nutné myslet na to, že výstelku by měly tvořit antistatické kuličky. Běžné polystyrenové kuličky jsou totiž původci vzniku statické elektřiny, a spotřebič by tak mohly poškodit. Složitého balení skleněných lahví se zase můžeme vyvarovat díky speciálním polystyrenovým pouzdrům. Nabízejí je i samotní dopravci a jejich cena se pohybuje již od 19 Kč. Pouzdra se vyrábějí v několika provedeních a jsou považována za nejbezpečnější obaly pro sklo na trhu. Záleží i na uzavření balíku či kontejneru Ačkoliv se zalepení krabice pravděpodobně nezdá jako žádná věda, i na něm značně záleží a může ovlivnit bezproblémové doručení balíku. Ten bychom totiž měli vždy zabezpečit kvalitní samolepící páskou s minimální tloušťkou 48 mm, tedy 2 palce. Pokud máme krabici pravidelně skládanou, což znamená, že její klopy k sobě přesně doléhají, měli bychom ji zalepit na šestkrát, a to třemi pruhy na horní straně a třemi na spodní, tak, aby byly zalepené okraje a prostřední část. I u vlnitých krabic, kde se klopy překrývají, lepíme stejně, aby byly vždy krajní strany utěsněny. Nedoporučuje se používat například celofánovou pásku nebo provazy. Obal musí vždycky být celistvý, základní chybou je tak třeba svazování několika menších krabiček k sobě. Zvyšuje se tím totiž riziko ztráty, která jde ale mimo odpovědnost přepravce. Zboží by také nemělo přesahovat karton a jakýmkoliv způsobem z něj vyčnívat. Viditelný štítek na závěr Stejně důležitou součástí procesu balení je pak i správné umístění přepravního štítku, který má vliv na doručení na správnou adresu. Pokud posíláme již použitou krabici, měli bychom se ujistit, že jsme z ní odstranili všechny staré štítky a nálepky. Nový štítek pak nalepíme na největší horní nebo boční stranu obalu. „Odesílatelé velmi často chybují v tom, že lepí štítky například na spoje balíku, na uzávěr nebo přes lepicí pásku,“ zdůrazňuje Eva Děkanová z přepravní společnosti Geis. „Ideální je použít jediný štítek s jasnými a úplnými adresami jak pro doručení, tak pro případné vrácení. Pokud zásilka obsahuje křehké nebo na změnu polohy citlivé zboží, je nejlepší ji opatřit manipulačním štítkem „křehké“. Ten by měla být přepravní společnost schopná za drobnou úplatu sama zajistit,“ doplňuje Děkanová.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz