Zásilková přeprava na soukromé adresy narůstá, Češi stále víc nakupují on-line

Zásilková přeprava koncovým zákazníkům v ČR rychle narůstá, rozhodující zásluhu na tom má především vzrůstající podíl nákupů přes internet. Dominantním doručovatelem zboží z internetových obchodů je zatím stále Česká pošta, výrazněji se ale zapojují i soukromé doručovací firmy. Přepravní společnost Geis letos například hlásí meziroční nárůst přepravy z e-shopů téměř o třetinu. Doprava zásilek na soukromé adresy patří k poměrně rychle rostoucím složkám balíkové přepravy. Její rozvoj souvisí hlavně s velkou oblibou nákupů zboží přes internet. Tím, jak roste internetový obchod na úkor prodeje v kamenných prodejnách, putuje více zboží přímo ke koncovým zákazníkům nebo na výdejní místa e-shopů a méně do kamenných poboček a jiných distribučních kanálů. „Za poslední tři roky pozorujeme výrazný nárůst přepravy zboží z e-shopů. Jen letos jsme zaznamenali meziroční navýšení přepravy z internetových obchodů o 32 %,“ sdělila Eva Děkanová, manažerka marketingu v přepravní společnosti Geis. „U některých klientů například pozorujeme snížení počtu B2B zásilek, kdy svoje zboží rozesílali maloobchodům, a zvýšení počtu zásilek na soukromé adresy. To znamená, že zasílají zboží přímo koncovým spotřebitelům,“ doplnila Děkanová. Zákazníci si stále volí nejčastěji dopravu prostřednictvím České pošty. Loni činil její podíl podle údajů Heuréky 54 %. Oblíbený je v posledních letech i osobní odběr zboží na pobočkách e-shopů. Stále více lidí se ale rozhoduje pro využívání soukromých zásilkových firem. Ty často v ceně přepravy nabízejí různé benefity v podobě možnosti sledování přepravy zásilky v reálném čase, telefonické či sms avízo příjemci zásilky a podobně. „Zapojování expresních a balíkových firem do e-businessu se nepochybně zvyšuje,“ potvrzuje Jan Ekl, výkonný ředitel Svazu spedice a logistiky ČR. Za růstem využívání soukromých přepravců stojí i špatné zkušenosti některých zákazníků s doručovacími službami České pošty. „Kvůli nespokojenosti se službami České pošty již nyní zákazníkům nabízíme přepravu objednaného zboží pouze soukromou zásilkovou službou,“ potvrzuje tuto skutečnost Jolana Němcová ze společnosti Moleda. „Zájem o přepravu soukromým dopravcem u nás narůstá, tento způsob dopravy zboží volí již dominantní množství našich zákazníků, celých 65 %,“ říká také Radim Tlapák z internetového obchodu BatteryShop.cz. Podíl dopravy z e-shopů bude podle prognóz odborníků dále narůstat. Na internetu nakupuje stále více lidí a poměr vůči nákupům v klasických kamenných obchodech každoročně roste. Podle Asociace pro elektronickou komerci se každoročně navýší o 1 až 2 %. Rychlost růstu internetového prodeje se pak samozřejmě liší podle druhu prodávaného zboží. Zatímco někde se zvyšuje jen velmi pozvolna, v některých odvětvích lze zaznamenat výrazné skoky. „Nejvíce se on-line prodává elektronika. Zde tvoří podíl zboží zakoupeného na internetu 25 %. Nejrychleji rostoucí oblastí je v současnosti oblečení,“ říká Jan Vetyška, výkonný ředitel asociace APEK. Výrazně narůstá také internetový prodej sportovního vybavení. „Prodej na internetu roste dvakrát rychleji než v kamenných prodejnách. V tomto roce registrujeme meziroční navýšení množství zboží prodaného v e-shopu vůči prodeji v kamenných obchodech o 23 %,“ sdělil Josef Mech z e-shopu SportObchod.cz, který rovněž provozuje dvě kamenné prodejny v Praze a Brně.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz