Moderní lektoři v Ústeckém kraji studují už šestý on-line tutorovaný kurz
Funguje sedm center pro lektory, jedno se přestěhovalo ÚSTECKÝ KRAJ – Pět ze série e-learningových kurzů* už dokončili frekventanti v projektu „Moderní lektor - vzdělávání dospělých moderně a efektivně“, v dubnu odstartoval šestý. Předešlé vzdělávací moduly byly kapacitně naplněny, na řadu zájemců se ani nedostalo. Úspěšnost dokončení kurzů byla zatím u zúčastněných mužů a žen vždy přes sedmdesát procent. Nastavené monitorovací indikátory projektu jsou však naplňovány na sto procent. Funguje již také elektronický katalog vzdělávání a sedm kontaktních center pro lektory. E-learningový kurz „Metodika on-line vzdělávání“ začal v dubnu v Ústeckém kraji. Jde již o šestý ze série tutorovaných on-line kurzů, do kterých se přihlásilo několikanásobně více lektorů a školitelů z kraje, než kolik se původně v projektu MODERNÍ LEKTOR (Moderní lektor - vzdělávání dospělých moderně a efektivně) plánovalo. Účastníci si na základě praktické činnosti osvojují dovednost sestavit strukturu svého on-line kurzu, vhodně využít motivačních prvků typických pro e-learning, správně formulovat cíle, úvodní slovo pro studující i stylizovat text studijních článků. „Získají také dovednost využít funkčně různých multimediálních komponent vzhledem k tematickému zaměření on-line kurzu. Ověří si, zda jsou schopni poskytnout studujícím vhodně zpětnou vazbu formou úkolů a cvičení, testů a autotestů,“ doplňuje tutorka kurzu Lucie Rohlíková. Smysl celého projektu je možné v tuto chvíli již částečně zhodnotit, a to proto, že již uplynul rok od formálního rozjezdu. První kurz „Základy distančního vzdělávání“, který začal v září loňského roku, z 26 prvních dospělých žáků dokončilo 20, tedy šlo o 77procentní úspěšnost přihlášených osob. U čtvrtého kurzu už byla úspěšnost stoprocentní. Řada zájemců projevuje tak velký zájem, že jsou v databázi vedeni i jako náhradníci. Na všech deset modulů, vytvořených přímo pro potřeby lektorů a školitelů v Ústeckém kraji, dorazilo loni do sídla realizátora projektu celkem 143 účastnických přihlášek – většina účastníků projevila zájem o všech 10 kurzů. „Obrovský zájem na jedné straně svědčí o potřebnosti našeho záměru, na druhé straně nám to přineslo složité rozhodování, podle čeho účastníky do jednotlivých kurzů vybrat, protože uspokojit všechny zájemce není reálné,“ uvedl vedoucí projektu František Mašek ze společnosti JOB MARKET s.r.o., která je realizátorem projektu. Mezi účastníky jsou jak osoby samostatně výdělečně činné, zejména lektoři jazyků či informačních technologií. Nechybí ani vysokoškolští profesoři (UJEP, VŠFS a další), ale také klasičtí učitelé, zejména středních škol, které rozšiřují kombinované formy studia. Nejvíce frekventantů je z Chomutova, Mostu a Teplic. Menší zájem projevili školitelé a pedagogové z Ústí nad Labem, Děčína, Litoměřic a Loun. Všichni (včetně OSVČ) absolvují tutorované kurzy zcela bezplatně. Následně získají zdarma možnost zařazení do Katalogu dalšího vzdělávání, který byl již zkušebně spuštěn na adrese www.katalog-vzdelavani.cz a je průběžně doplňován – o zápis může zdarma požádat jakákoliv vzdělávací instituce, která se zabývá takzvaným „dalším vzděláváním“, ať už tedy rekvalifikacemi, workshopy, zájmovými kurzy, školením zaměstnanců a podobně. Připomínáme: V každém ze 7 okresů Ústeckého kraje funguje koordinační centrum projektu pro lektory. Kontakty na jejich vedoucí najdou zájemci na stránkách www.moderni-lektor.cz. Díky těmto „checkpointům“ mohou zájemci a účastníci získat přímo ve svém regionu bližší informace. Změna nastala v Mostě, kde - při zachování vedoucí osoby centra - bylo jeho umístění přestěhováno ze Střední školy diplomacie a veřejné správy do budovy DHO na třídě Budovatelů, ve spodní části, kde funguje také vzdělávací centrum společnosti Asista. ------------------------------------------------------------ * Vzdělávací aktivity pro lektory se realizují stále více se rozšiřující formou e-learningových tutorovaných on-line kurzů v kombinaci s prezenčními workshopy. Tutor je učitel, lektor distanční formy studia. Je oporou pro „žáka - samostudenta“, jemuž tvoří druhý článek dialogu – učitele (přestože jde o učitele fyzicky nepřítomného, s nímž „žák“ komunikuje především virtuálně). Jde o konzultanta, zadavatele úkolů i hodnotitele v e-learningovém vzdělávání. E-learning je, zjednodušeně řečeno, distanční vzdělávání elektronickými prostředky (především internet, CD-romy aj.). Studium probíhá prostřednictvím internetu (tzv. e-kurzy, on-line diskuse, autotesty, cvičení apod.), multimediálních CD-romů, pracovních sešitů. Tutorovaný e-learning je řízený e-learning se zpětnou vazbou od učitele „na síti“.
Kontakt
MEDIA POWER, s.r.o.
mediální a redakční služby
J. Ševčíka 866/24
43401, Most
Telefon: 776368555
E-mail: info@media-power.info
Kontaktní manažer: MEDIA POWER - Lucie Bartoš
manažerka publicity, marketingová ředitelka
Email: info@luciebartos.cz
Telefon: 776368555