Kreativní řešení problémů je inovace a inovování
Inovace a inovování - možnosti, způsoby a výsledky
Každá čtvrtá firma má nedostatek zakázek a každá pátá má problémy s velkou konkurencí
Inovace je jakákoliv změna, která zvýší užitečnost a unikátnost firmy a jejích produktů nebo služeb pro její zákazníky a přináší efekty v podobě zvýšeného obratu a zisku, zvýšení počtu a věrnosti zákazníků a zvýšení podílu na trhu.
K realizaci inovací se může využit jak výsledků nákladného výzkumu a vývoje, tak i nejrůznějších nápadů a zlepšovacích návrhů, know-how, praktické zavedení drobných i větších zlepšení a změn, dílčích úprav anebo využití patentů, licencí apod.
Rozlišujeme drobná zlepšení a zásadní průlomové změny:
Zlepšování
je zlepšovaný proces, využívající lokálních znalostí a know-how a řešící především lokální problémy (např. výrobu) a předpokládaný přínos je v řádu několika set tisíc až několik miliónů korun (lepší produktivita, úspory, redukce nákladů apod.). Na rozdíl od inovací trvá realizace krátký čas (týdny) a má statisticky až 90% úspěšnost.
Inovace
je proces odpoutání se od současného stavu, využívající globálních znalostí a know-how a řešící průřezový problém (např. produkt, marketing, vývoj, výrobu, logistiku, obchod, úspory) a přínos činí desítky až stovky mil. korun (nové hodnoty, originalita, odlišnost apod.). Realizace trvá delší čas (měsíce) a má statisticky 10% úspěšnost, přínos je však oproti zlepšování naprosto nesrovnatelný.
Vlastní proces zlepšování a inovace je proces hledání nových kombinací - prvků, nápadů, procesů a vyžaduje neustálé experimenty, testy a pokusy, přičemž drtivá většina invenčních pokusů je k ničemu, pár nápadů má jistou hodnotu a jen velmi malé procento představuje invenční průlomy.
Proto je třeba zvolit takové cíle, které přinášejí nejvyšší zisk a na ty se zaměřit a zároveň je nutno postupovat v několika směrech a vyzkoušet co možná nejvíce variant. V praxi se však vždy podaří něco zlepšit.
Rozlišujeme tyto hlavní druhy inovací:
• inovace výrobková / produktová - tvoří cca 70 % všech inovací,
• inovace technologická - cca 28 % všech inovací,
• inovace materiálová - cca 2 % všech inovací.
Inovace dělíme podle jejich úrovně a rozsahu do osmi stupňů:
• 0. stupeň - obnova původních kvalit / snaha vrátit úroveň výrobního zařízení nebo produktu do původního stavu,
• 1. stupeň - změna kvantity / např. zvýšení nebo snížení počtu zaměstnanců, typů produktů apod.,
• 2. stupeň - adaptace výrobního systému nebo technologického procesu / přesun výroby na výkonnější stroje nebo zvýšení výkonu původních kapacit apod.,
• 3. stupeň - změna kvality produktů / snaha o vylepšení konstrukce výrobku za účelem snížení jeho výrobních nákladů, např. kov nahradí levnější a lehčí plast, netřeba lakovat,
• 4. stupeň - nová varianta produktů / zlepšení produktu zlepšením některých jeho parametrů nebo funkcí, např. lépe hraje, více hřeje,
• 5. stupeň - nová generace produktů / změna jeho významných funkcí, aniž by ale byla změněna jeho koncepce, např. elektronika,
• 6. stupeň - nový druh produktů / uplatnění nové konstrukční koncepce, ale při zachování původního principu, např. horské kolo,
• 7. stupeň - nový rod produktů / zcela nový princip jejich funkce, např. řezání pilou je nahrazeno řezáním laserem apod.
Nečekejte na to, až vás konkurence vyřadí z trhu a buďte připraveni
Využijte výhody včasného řešení inovování a inovace tady a teď a získáte:
• úspory nákladů / materiálů, surovin, energií, pracovníků, prací, dopravy, zkrácení časů, zjednodušení a zefektivnění technologických procesů výroby, prodeje a odbytu,
• zvýšení zisku / obratu, počtu zákazníků a uživatelů, objednávek, produkce, sortimentu, exportu, jakosti, kvality, užitné i estetické hodnoty produktu, bezpečnosti, ekologičnosti apod.,
• vyřešení problémů a potíží / odvrácení možného rizika a ohrožení ztráty zisku, snížení nebo eliminace rizika a ztráty současné pozice nebo vyřazení z trhu,
• jiné výhody / zvýšení konkurenceschopnosti, náskok před konkurencí, vyšší prosperita a prestiž firmy, větší vliv na trhu, vyřazení konkurence z trhu, globální expanze apod.
Výhody a přednosti spojení autorských, kreativních a esoterických činností
Kombinace více činností a jejich současná realizace jedním subjektem
Výhodou a předností je možnost kombinace vzájemně souvisejících činností z více oblastí a oborů. Současná realizace více činností jedním subjektem zaručuje jejich synergii, originalitu, exkluzivitu, rychlost řešení, přímou osobní a neoficiální komunikaci i maximální diskrétnost.
Nové, nekonvenční a originální kreativní nápady, vize, know-how a řešení mohou pomoci vyřešit každý problém. Všechny tyto činnosti mohou být realizovány v relativně krátkém čase podle jejich náročnosti. Možnost jednorázové i dlouhodobé spolupráce.
Je prokázáno, že nic není dokonalé, a i současné řešení nebo novinka na trhu je již zastaralé a lze je kdykoli zlepšit. Všechno lze udělat a vyřešit lépe, rychleji, jednodušeji, levněji a efektivněji. Rozhodnutí je na vás.
V případě zájmu o využití výše uvedených činností nebo o jakoukoli jinou pomoc je v některých přípdech nezbytná osobní komunikace. Poradenství, konzultace nebo řešení jakýchkoli problémů či rychlou pomoc po telefonu a internetu není možné z časových, praktických i jiných důvodů poskytovat.
"Představivost je důležitější než znalosti. Znalosti jsou omezené, zatímco představivost obklopuje celý svět, podněcuje pokrok, dává zrození vývoji." (Albert Einstein)
"To všichni vědí, že je něco nemožné, a pak se objeví nějaký blázen, který neví, že je to nemožné, a udělá vynález." (Albert Einstein)
Doporučené články a odkazy
Články
Nalezen rukopis dosud nikde nezveřejněné básně Petra Bezruče
Kam spěje současná společnost
Krása - aneb co je krásné a co není krásné
Proces vnímání, působení a účinků výtvarného díla na diváka
Ceny obrazů a jiných výtvarných děl a jejich oceňování
Jak nejlépe prodat obraz a jak za něj dostat nejvyšší cenu
Pohled zvenčí je osvědčená metoda pro řešení problémů společností a firem
Oponentury a oponentní řízení - přínos a praktická realizace oponentury
Úspory a úsporné řešení, úsporné opatření, možnosti a zdroje úspor
Inovace a inovování - co je důležité o realizaci inovací vědět předem
Know-how = vím jak - vývoj, řešení a praktická realizace know-how
Zlepšovací návrhy - nové nápady na zlepšování a jejich praktická realizace
Stav zdraví je normálním stavem člověka
Léčitelství - práce s energiemi, biotronika a bioenergetické působení na dálku
Kosmická energie a její využití v praktickém životě - léčení a terapie
Minulost ani budoucnost neexistuje, je pouze věčná přítomnost
Co všechno je v oblasti esoteriky a parapsychologie možné a prokázané
Proč, jak a kde úspěšně studovat esoteriku, parapsychologii nebo psychotroniku
Proč oficiální věda (prozatím) neuznává esoteriku
Parapsychologie - ESP - mimosmyslové vnímání a transcendence
Jasnovidectví a věštění, předpovídání budoucnosti a prekognice
Okultismus - spiritismus, bílá magie, černá magie, prokletí a voodoo
Odkazy
Scénáře - pořady, filmové a jiné scénáře
Texty - hudební texty a texty písní
Poezie - formální minimalizmus
Slogany - reklamní a propagační hesla
Články - odborné články a jiné texty
Projekty - ukázky řešení různých problémů
uv023408 - Materiál s desinfekčním účinkem
uv023600 - Hlavice holicího strojku pro holení více směry
uv023860 - Zařízení k monitoringu, detekci a diagnostice drážních vozidel a jejich komponentů za jízdy
Sponzorování a sponzorství - výhody a možnosti investování do sponzoringu
Otakar Jalůvka – nezávislý autor, kreativec a esoterik.
Psaní jakýchkoli textů, kreativní řešení problémů, výzkum
a praktické využití esoteriky pro větší úspěch a vyšší zisk.
.
Kontakt
Otakar Jalůvka
Otakar Jalůvka, autor a kreativec - řešení pro větší úspěch a rychlé zvýšení efektivity, prosperity a zisku
Posterestante pošta 12
73812, Frýdek-Místek
Telefon: 608665185
E-mail: otacar@seznam.cz
http://www.jaluvka.com
Kontaktní manažer: Otakar Jalůvka
Email: otacar@seznam.cz
Telefon: 608665185