5 tipů, jak se starat o kotel. Pravidelnou kontrolou kotle zajistíte bezpečí i finanční úspory

O všechna zařízení v domácnosti je třeba pečovat. U plynových kotlů a kotlů na tuhá paliva to platí dvojnásob. Pravidelné servisní kontroly zajistí úsporu energií a správné fungování kotle. Díky tomu se vyhnete únikům smrtelně nebezpečného oxidu uhelnatého do interiéru. Přinášíme pět tipů, jak a kdy servisní kontrolu provádět. 1. Kotel nechejte zkontrolovat před začátkem topné sezóny Kontrola plynových kotlů i kotlů na tuhá paliva by měla probíhat ideálně jednou ročně, v případě těch na tuhá paliva je jednou za dva roky dokonce povinná. Uskutečnit by se měla nejlépe po skončení topné sezóny nebo během léta. Každoroční odbornou kontrolou kotle výrazně snižujete riziko jeho možné poruchy během topné sezóny. Výpadek vytápění během období mrazů může být totiž velmi nepříjemný. V topné sezóně je většina servisních techniků, kteří kontroly provádějí, plně vytížena. Je tedy vhodné na objednání myslet s předstihem. Se servisem kotle může pomoci váš dodavatel energií. Například E.ON nabízí tuto službu jak samostatně, tak jako součást dodávky energií v balíčku Komplet plyn, který navíc ještě obsahuje povinnou kontrolu spalinové cesty. Výhodou komplexních služeb je, že se o kontroly sami nemusíte starat, dodavatel vás v patřičném období kontaktuje a společně už jen domluvíte termín. 2. Prověřte odtah spalin U plynových spotřebičů začne oxid uhelnatý do interiéru pronikat zejména při špatném odtahu spalin, například vlivem průvanu nebo nedostatečného větrání. Únik oxidu uhelnatého, který je bez zápachu, nelze jednoduše rozpoznat a jeho vyšší koncentrace v interiéru je smrtelně nebezpečná. Právě proto se také doporučují pravidelné odborné kontroly plynových spotřebičů a spalinových cest, ať už jde o kotel, nebo třeba ohřívač vody. Naopak u kotlů na tuhá paliva není toto nebezpečí tak velké, protože zpětný tah spalin do místnosti prostě ucítíte. I zde se však vyplatí spolehnout se na specialisty, kteří spalinové cesty prověří. 3. Servis kotle nechejte na odborníkovi Kontrolu kotle svěřte do rukou jedině profesionálnímu servisnímu technikovi. Pravidelné kontroly kromě bezpečnosti a finanční úspory zajišťují také možnost podání reklamace v záruční době nebo plnění pojistné události v případě nehody. Technik vám po provedení kontroly vystaví potvrzení o stavu kotle s vlastnoručním podpisem. 4. Servisní výkaz si schovejte pro případ nehody či reklamace „Pravidelná servisní kontrola prověřuje funkce bezpečnostního řetězce, kontrolu výměníku topného systému a těsnost spojů plynového zařízení. Zaměřuje se hlavně na správnou těsnost a tlak v jednotlivých částech. Servisní technik má dále v popisu práce měření účinnosti spalování, a to především u spotřebičů skupiny B. Tedy u těch, které mají sání vzduchu přímo z interiéru,“ popisuje odborník na servis kotlů ze společnosti E.ON Energie, Václav Budín. Dále by měl zákazník nechat vyčistit a zkontrolovat spalinovou cestu. Ne vždy tyto kontroly může provádět jeden odborník. Po kontrole obdrží zákazník servisní výkaz, který je nutným dokladem v případě nehody v domácnosti nebo při reklamaci kotle. 5. Nezapomínejte na celoroční údržbu Kromě pravidelných kontrol je pro správné fungování kotle nutná celoroční údržba. „Při nákupu kotle každý dostane návod, jímž je třeba se řídit v případě čištění a údržby. Obvykle je to denní, týdenní nebo měsíční čištění, podmíněné druhem a intenzitou provozu i třeba palivem. Cílem těchto doporučení je zajistit bezproblémový provoz celé otopné soustavy,“ doplňuje Mojmír Krátký z Asociace podniků topenářské techniky.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz