Českým firmám se daří. Ekonomickým ukazatelem je i nakupování kancelářských potřeb

Česká ekonomika by podle poslední predikce ministerstva financí měla rok 2015 uzavřít s růstem HDP o 4,5 % oproti předchozímu roku, což je nejvíce v Evropě. Že se českým firmám daří, dokládají i méně tradiční ukazatele. Například výrazný nárůst prodeje kancelářských potřeb, který dobře odráží, kolik práce společnosti mají. Komentář odborníka: „Pokud se firmě daří, tak potřebuje pro svůj chod i více kancelářských potřeb. Od těch psacích přes archivaci až po úklidové prostředky a občerstvení. Ekonomický růst nyní jednoznačně cítíme ve vyšší spotřebě i vyšších průměrných objednávkách, které u nás firmy udělají. Také reklamních a dárkových předmětů firmy objednávají meziročně více. Mají větší množství obchodních partnerů, kterým chtějí poděkovat na konci roku, či odměnit své zaměstnance, když se firmě daří.“ Firmy více designují kanceláře „Ekonomická situace se také projevuje na rozhodnutí firem. Více investují například do designu kanceláří. Ladí vybavení do jedné barvy, přecházejí na luxusní, zbytné zboží. To současné sice udělá stejnou službu, ale nevypadá už tak dobře. Je to kontrast k období ekonomické krize, které začalo s rokem 2008. V první fázi se především hledaly alternativy ke značkovému zboží. To platilo například u spotřebního materiálu do tiskáren. České společnosti však významně zasaženy ekonomickou krizí nebyly. Největší tlak byl od poboček zahraničních společností, které snižovali své rozpočty a snažily se vydělat na ztráty zahraničních matek. A najednou měly v ruce zdůvodnění škrtů.“ Kancelářské potřeby jsou bleskovým ukazatelem ekonomické kondice „Objednávky na příští rok nemáme. Activa má objednávky jen na to, co budou naše firmy potřebovat zítra. Potřeby pro chod kanceláře jako vysoce spotřební zboží reagují velmi rychle, takřka okamžitě, na ekonomickou situaci, počasí, stávky a konflikty, takže predikovat dle něj ekonomickou kondici několik měsíců do budoucna není snadné. Pro rok 2016 ale ACTIVA doufá v růst tržeb v řádu jednotek procent, k tomu plánujeme zajištění logistických prostor, vozového parku a personálu. Při tržbách přes 1,5 miliardy korun předpokládaný 6% růst představuje 90 milionů korun.“ Autor komentáře: Martin Holoubek, zástupce obchodního ředitele společnosti Activa Fotografii Martina Holoubka si můžete stáhnout zde. Zdroj fotografie: archiv Activa, autor Tereza Melicharová

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz