Polovina Čechů nakupuje vánoční dárky včas. Kosmetika se stále drží na špici

Češi nechtějí nechávat nákup vánočních dárků na poslední chvíli. Vyplývá to z mezinárodního průzkumu agentury Ipsos, podle něhož až 59 % z nich plánuje pořídit dárky do konce listopadu, aby se vyhnuli hysterii předvánočních nákupů. Pod stromečkem přitom nejčastěji rozbalují hračky a vybavení pro děti, oblečení, elektroniku a kosmetiku, z níž vedou parfémy. Dárky se nejčastěji pořizují po internetu Výzkum společnosti Visa zase ukázal, že loni si Češi nadělovali větší množství dárků než v předchozích letech. Vyvodila to z celkového počtu transakcí, který v prosinci loňského roku narostl meziročně o dva miliony na celkových 18 750 000 korun. Průměrná výše útraty přitom činila zhruba 1 170 korun. Právě cena je nejdůležitějším kritériem při výběru dárku. Přiznalo to až 82 % lidí. Podle průzkumu GE Money Bank je celá polovina Čechů ochotna investovat do vánočních dárků zhruba 5 tisíc korun. Až 39 % lidí odhaduje, že za ně utratí 5 až 10 tisíc korun, 13 % pak ještě více. Podle expertů se však snižuje počet obdarovaných, překvapení pod stromeček dostane nanejvýš 6 blízkých. Dárky naopak vůbec nekupuje 1,5 % lidí, nejčastěji jde o muže starší 66 let. Průzkum také ukázal, že Češi na Vánoce nejvíce nakupují po internetu. K této variantě se uchyluje až 84 % lidí. Zkrátka však nepřijdou ani obchodní centra, kamenné obchody nebo vánoční trhy, protože tři čtvrtiny lidí přiznalo, že je pořizování dárků skutečně baví a rádi se nechají inspirovat přímo mezi regály. Z kosmetiky vedou parfémy Na vrcholu popularity se přitom již řadu let drží elektronika, dětské hračky a oblečení, své stálé místo na výsluní má také kosmetika. Právě u ní zaznamenávají prodejci před Vánocemi zvýšený zájem. „Poptávka po našich kosmetických produktech během Vánoc vzrůstá o zhruba 15 %. Dá se říci, že se v listopadu i v prosinci jedná o velmi podobná čísla, co se týče prodeje. Největší zájem je zpravidla o parfémy. Zákazníci v období Vánoc více než jindy preferují nákup parfémovaných sérií, tedy sestavu parfém, sprchový gel a tělové mléko v jednom vonném tónu. V poptávce jsou série následovány pečujícími pleťovými krémy a tělovou kosmetikou,” sdělila Ivona Selníková, ředitelka společnosti LR Health & Beauty, která nabízí širokou řadu kosmetiky prvotřídní kvality. Za tím, proč je zájem Čechů o kosmetiku každoročně velký, vidí hned několik důvodů. Většina kosmetických produktů má totiž dlouhodobou trvanlivost, spojuje příjemné s užitečným, je k dispozici v líbivém balení, které je v případě dárku žádané, a potěší nejen ženy, ale také muže, a to v širokém věkovém horizontu. Nabízí navíc mimořádně široký výběr možností. Kromě parfémů lze darovat pleťovou, tělovou, dekorativní či vlasovou kosmetiku. Popularitu získávají i doplňky stravy Stále častěji se pod vánočním stromečkem objevují také relativně netradiční dárky, které pomáhají zlepšit zdraví. Ty si oblíbili zejména senioři a lidé vyznávající zdravý životní styl. Patří mezi ně doplňky stravy na přírodní bázi či léčivé přípravky s blahodárnými účinky. Vždy je však potřeba dobře zvážit, pro koho je dárek určen. Seniory potěší produkty, které pomáhají ulevit od chronických zdravotních obtíží, nastartují správnou činnost trávicího systému a podpoří klidný spánek. Ženám zase udělá radost přípravek pro krásnou pleť či vlasy, případně produkt pro redukci tělesné hmotnosti. Muži uvítají dárek, který upevní imunitu, dodá energii nebo pomůže s růstem svalové hmoty. Zajímavý doplněk stravy lze dopřát i dětem. Pro ně je nejvhodnější produkt s obsahem vitamínů a minerálů pro zdravý vývoj. Doplňky stravy pro děti mívají mnohdy vánoční variantu, kde nechybí drobná hračka. „Zájem o tento typ vánočních dárků je u všech věkových kategorií značný a rok od roku neklesá. Zdá se, že lidé o svém zdraví více přemýšlejí a neberou jej za samozřejmost. Důvodem je také zvýšený výskyt civilizačních chorob. Zákazníci si u nás proto nejčastěji vybírají Aloe Vera gely, bylinný čaj Cistus Incanus ve vánoční variantě nebo přípravek Super Omega 3 activ,” přiblížila Ivona Selníková, ředitelka společnosti LR Health & Beauty, která nabízí také velké množství doplňků stravy.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz