Mzda už není nejdůležitější. Žádaným benefitem je možnost práce z domu. Táhnou také digitální strave

Nejrůznější benefity začínají hrát v odměňování zaměstnanců stále větší roli. Lidé je totiž začínají upřednostňovat před drobným zvýšením mzdy. Například třetina zaměstnanců by podle statistik firem z oboru personalistiky dala přednost delší dovolené před zvýšením mzdy o 10 %. Žádané však začínají být i dříve méně využívané benefity, jako je možnost práce z domova. Mění se i samotná struktura zaměstnaneckých výhod, do jejichž správy vstupují digitální technologie. Zaměstnanecké benefity se v současnosti stávají velmi důležitým argumentem při hledání kvalitních odborníků. Na pracovním trhu totiž začíná být po kvalifikovaných zaměstnancích větší poptávka a právě nepeněžní benefity mají firmám jejich hledání usnadnit. Nabídnout atraktivní benefit ke mzdě je totiž v konečném důsledku levnější než přeplácet odborníky zaměstnané jinde. Klíčovým benefitem začíná být hlavně flexibilní pracovní doba a možnost práce z domova. Ta přitom podle statistik kariérního portálu Jobs.cz výrazně chybí asi pětině zaměstnanců a 15 % z nich by ji uvítalo více než případné zvýšení mzdy. „Lidé chtějí větší volnost v čase a místě výkonu práce. Právě tato svoboda je v současnosti jedním z nejatraktivnějších benefitů. Možnost alespoň občasné práce z domova nabízejí zaměstnavatelé u 7,7 % nově obsazovaných míst. Vlastní organizaci pracovního času pak aktuálně umožňují u necelých 13 % nových pozic,“ sdělil Tomáš Ervín Dombrovský, analytik kariérního portálu Jobs.cz. „Standardem je už také týden dovolené navíc, Čechům to však přestává stačit. Více než dva týdny volna navíc by velmi rádo získalo 40 % lidí. Třetina by to přitom ocenila více než zvýšení mzdy o 10 %,“ doplnil Dombrovský. Mezi klasické zaměstnanecké výhody patří stravenky. Podle odborníků z personálních agentur jde o nejrozšířenější benefit, který již mnoho lidí považuje za samozřejmý. Podoba stravenek a dalších poukazů na služby se ale začíná dramaticky měnit. „Budoucností stravenek je jednoznačně digitalizace. Stravenky začínají nahrazovat předplacené karty, které umožňují snadnější placení a zaměstnavatelům zjednodušují s nimi spojenou agendu,“ popisuje vývoj v této oblasti Pavel Kusý, marketingový ředitel společnosti Edenred, která provozuje systém předplacených platebních karet Ticket Restaurant Card. Zaměstnanci mají většinou možnost upravit strukturu svých benefitů v digitální podobě podle vlastních preferencí pomocí specializovaných internetových portálů. Toho využívají hlavně velké firmy, kterým digitalizace a digitální správa zaměstnaneckých výhod znatelně zjednodušuje administraci. „Využíváme celofiremní webový portál s nejaktuálnějšími informacemi a různé specializované microsite. Pro zaměstnance, kteří při práci nepoužívají osobní počítač, jsou k dispozici IT kiosky,“ popisuje například správu benefitů Jana Bahníková z oddělení komunikace společnosti Škoda Auto. Velice žádaným, avšak pro mnoho zaměstnanců stále nedosažitelným benefitem zůstává rozpočet pro osobní růst a další vzdělávání. „Podle našich statistik by se v rámci benefitů dále vzdělávalo a zdokonalovalo více než 17 % zaměstnanců. Rozpočet na osobní růst ale zaměstnavatelé nabízejí pouze u zhruba 3 % pozic,“ doplňuje další možnosti benefitů Tomáš Ervín Dombrovský. Klasickým doplňkem ke mzdě je rovněž firemní vůz. „Automobil i pro soukromé účely patří spolu s třináctým platem, delší dovolenou a stravenkami již dva roky k nejžádanějším benefitům,“ uvedla Jitka Součková, marketingová manažerka personální agentury Grafton Recruitment. Rostoucí důležitost nepeněžního odměňování je odrazem současné situace na pracovním trhu – hlavně větší poptávky firem po kvalitních zaměstnancích. Počet nabízených míst se podle agentury Grafton Recruitment meziročně zvýšil o 25 %, přičemž odpovědí žadatelů naopak o pětinu ubylo. Podle Tomáše Ervína Dombrovského z portálu Jobs.cz na trhu citelně chybějí volní lidé s potřebnou kvalifikací a zkušenostmi. Firmy proto často musejí cílit na zaměstnance, kteří už pracují pro někoho jiného, ale jejich přeplácení je příliš drahé. Benefity proto většinou o možnosti najít kvalitní zaměstnance rozhodují.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz