Počet e-shopů v Česku vzrostl během pěti let o 80 %, Češi stále více nakupují oblečení a obuv

Poptávka po online nakupování v Česku rapidně vzrůstá. Díky tomu došlo během posledních pěti let k výraznému nárůstu internetových obchodů. Odborníci odhadují, že současný počet e-shopů je oproti roku 2010 zhruba o 80 % vyšší. Češi na internetu nejvíce nakupují elektroniku, knihy, hračky, kosmetiku nebo klenoty. Ačkoliv nejproblematičtější oblastí nákupu zůstává oblečení a obuv, jejich online prodej roste. K tomu přispívají nejen klasické e-shopy, ale zejména kamenné obchody s online prodejním kanálem. Podle aktuálních odhadů v České republice již dnes existuje zhruba 37 tisíc internetových obchodů. Přestože Češi nejvíce nakupují elektroniku včetně mobilů a počítačů, knihy, hračky, kosmetiku nebo klenoty, z průzkumného projektu Fashion report vyplývá, že lidé stále více preferují módu. „Dle našich odhadů tvoří prodej módního zboží z celkových online prodejů aktuálně zhruba 5 %,“ uvedl Tomáš Hájek, výkonný ředitel Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ). Tendence nakupovat oblečení a boty na internetu navíc podle něj stále vzrůstá. „Očekávám, že čísla porostou, protože lidé si zvykají na internetový prodej oblečení a obuvi. K tomu přispívají jak klasické e-shopy, tak kamenné obchody s online prodejním kanálem,“ dodal Hájek. Tento trend potvrzují i výrobci obuvi, dle kterých zákazníci stále více využívají možnost si zboží vyzkoušet v kamenném obchodě a poté si ho zakoupit online. „Chování zákazníků se během posledních let změnilo. To dokládají i aktuální statistiky prodeje, podle kterých online prodeje tvoří již téměř pětinu ze všech uskutečněných nákupů,“ potvrdila výhradní distributorka značky dámských bot Tamaris v České republice Iva Macháčková. „Lidé by si však měli dát pozor na kvalitu e-shopů. Pokud se jedná o kvalitní, spolehlivý a dobře popsaný e-shop, nehrozí zákazníkovi žádné komplikace, a to i v případě nákupu rizikového zboží, jako jsou například boty,“ upozornila Macháčková. Právě obuv je podle odborníků jednou z nejproblematičtější oblastí nákupu. „Zde hrozí větší množství vratek v případě, že zboží nesedne na tělo,“ sdělil Tomáš Hájek z Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu. „Největší problém lze spatřit ve velikosti obuvi. Často se stává, že velikost obuvi udávaná prodejcem, nebo výrobcem se liší od velikosti vašich bot označených stejným číslem. V tomto případě se doporučuje dopředu, před samotným objednáním, shodu, nebo rozdíl ověřit,“ doplnila Macháčková. I přes problémové aspekty nákupu oděvů a obuvi přes internet, zákazníci vítají benefity on-line nakupování. Oceňují výhody pohodlného a rychlého nákupu, dostupnosti značek a především nízké ceny. „Internetové prostředí je mnohem pružnější ve tvorbě cen než kamenné obchody. Kvůli tomu, že je na českém trhu velký přetlak různých e-shopů s oděvy a obuví, je také tlak na nízkou cenu vyšší. E-shopy jsou schopny snadno sledovat svou konkurenci a poté snížovat cenu. A vydělává na tom především zákazník,“ vysvětlil Michal Ježek, ředitel společnosti Karsa Technologies, která nabízí provozovatelům e-shopů moderní cloudový nástroj Karsa Monitor pro analýzu cen produktů v reálném čase.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz