Co se změní po spojení FedExu a TNT?

Na trhu s logistickými službami se odehrála významná změna. Jeden z největších hráčů, americká společnost FedEx, učinila nabídku svému rivalovi v podobě nizozemského TNT Express. Případné sloučení, které ještě podléhá schválení antimonopolních úřadů, by výrazně promluvilo do nabídek služeb a cen a vedlo k vytvoření větší konkurence v Evropě, a to včetně České republiky. „Pokud vše dopadne jak má, a úřady spojení posvětí, vznikla by společnost s obrovskou působností na trhu přepravy po celém světě a potenciálem stát se dominantním hráčem. FedEx v tuto chvíli generuje více než šestinásobek příjmů TNT a z této akvizice by významně těžil, protože povede k masivnímu zvýšení jeho podílu na trhu v Evropě,“ řekl Alexandr Michaljanič, jednatel společnosti Smartex. Akvizice by měla být dokončena v první polovině roku 2016, ale jen za předpokladu, že vše schválí antimonopolní úřad Evropské unie. Ten sice v roce 2013 zablokoval nabídku na převzetí TNT společností UPS, ale ve prospěch této transakce hraje fakt, že FedEx oproti UPS působí především v USA. To znamená, že spojením by došlo především k doplnění a rozšíření služeb do dalších zemí a světadílů a nikoliv k překryvu. Změna je lákavá pro všechny subjekty, které využívají mezinárodní dopravu. Nejenomže bude mít významný vliv na snížení ceny, ale FedEx tímto krokem masivně navýší svůj podíl na trhu v Evropě. Podle údajů společnosti DHL z letošního března je totiž FedEx jedním z nejmenších logistických integrátorů v Evropě s podílem na trhu ve výši 10 %. DHL vede s 41 %, následuje UPS s 25 % a TNT s 12 %. Po dohodě by se FedEx stal druhým největším hráčem logistiky v Evropě. Akvizice navíc umožní společnosti FedEx snížit výdaje na svůj provoz, a to díky nové základně, a efektivněji tak konkurovat ostatním přepravcům. „Čeští zákazníci využívající služby TNT poznají spojení okamžitě. Zatímco servis TNT v Evropě je z hlediska spolehlivosti na vysoké úrovni, velmi důležitý transatlantický trh je pro TNT z našeho pohledu Achillovou patou, neboť nedokáže efektivně operovat v USA. Tímto spojením tak dojde především ke zkvalitnění služeb, ale také ke zrychlení přepravy, což je pro mnohé české firmy velmi důležitý faktor. Stinnou stránkou této akvizice z pohledu českého zákazníka je snížení již tak nízké míry variability na trhu expresních přeprav. I přesto jsou naše očekáváni veskrze pozitivní,“ dodal Alexandr Michaljanič.

Kontakt


,
Telefon:
E-mail:
http://www.



Kontaktní manažer: Pavel Gregor
manager
Email:

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz