Inovace - know-how - kreativní řešení - návrhy - realizace

Cílem je jednoduché, rychlé, nenákladné a maximálně účinné praktické řešení Nabídka aktivit vedoucích ke zvýšení a zajišťění konkurenceschopnosti, prosperity a zisků: • vyhledání a odhalení skrytých problémů / možnosti, rezervy, náklady, úspory, zisky, rizika a jejich řešení • inovace / originální řešení, know-how, technické zlepšení, úpravy, patenty, projekty, návrhy, nápady, vize • související a specifické činnosti / přímá realizace navržených řešení, oponentura, servis, investice, esoterika Náplň činností i jejich počet se může měnit podle potřeb zadavatele a podle jeho specifických a konkrétních požadavků. Zaručuji možnost naprosté oborové exkluzivity, přímé jednání, neformální přístup a maximální diskrétnost. Výhody včasného řešení inovace a inovování Včasné řešení inovace a inovování znamená zvýšení a zajišťění konkurenceschopnosti, prosperity a zisků, získání konkurenční výhody na trhu a získání časového náskoku před konkurencí nebo včasné odvrácení ztráty. Nově a včas získané know-how, patenty, užitné vzory nebo jiná chráněná řešení výsledný efekt inovace a zisk znásobí. Výhody včasného vyhledání, odhalení a řešení skrytých problémů Okamžité řešení odhalených skrytých a jiných problémů znamená zisk konkurenční výhody a mimo jiné i zisk časového náskoku oproti konkurentům včasným hledáním alternativ možných řešení, zisk vyšší přidané hodnoty, zvýšení užitných a jiných vlastností produktu, úspory materiálu, energie, času, personálu apod. či včasné odvrácení ztráty. Co je důležité o inovování, inovacích a realizaci inovací vědět předem Inovace je jakákoliv změna, která zvýší užitečnost a unikátnost firmy a jejích produktů nebo služeb pro její zákazníky a přináší efekty v podobě zvýšeného obratu a zisku, zvýšení počtu a věrnosti zákazníků a zvýšení podílu na trhu. Inovace znamená zavedení změn a novinek, např. zavedení vědeckého a technického pokroku, nových technologických postupů, know-how, nových druhů výrobků nebo jejich úprav, nových tvarů, materiálů, vlastností, konstrukcí, funkcí apod. K realizaci inovací se může využit jak výsledků nákladného výzkumu a vývoje, tak i nejrůznějších nápadů a zlepšovacích návrhů, know-how, praktické zavedení drobných i větších zlepšení a změn, dílčích úprav anebo využití patentů, licencí apod. Know-how je souhrn informací, znalostí, poznatků a zkušeností pro určitou činnost Je to znalost utajovaných receptur a postupů, nepatentované či utajované vynálezy a souhrn poznatků, výrobních a obchodních znalostí a návodů či receptur pro výrobu, získaných dlouholetou zkušeností nebo vyvinutých na míru podle potřeby. Know-how je hospodářský nehmotný statek a týká se výroby produktů, které nepodléhají patentům a licencím a vždy představuje ekonomickou hodnotu, která náleží tomu, kdo je vyvinul nebo oprávněně získal. Know-how je obvykle zárukou rychlého vyřešení nějakého problému a získání konkurenční výhody. Často jde o takový druh zkušeností, že se jen stěží dají popsat a proto bývají předmětem smluv o technické pomoci, kterou poskytuje osobně jejich majitel. Výsledky inovačních procesů a inovování jsou například: • úspory nákladů / materiálů, surovin, energií, pracovníků, prací, dopravy, zkrácení časů, zjednodušení a zefektivnění technologických procesů výroby, prodeje a odbytu, • zvýšení zisku / obratu, počtu zákazníků a uživatelů, objednávek, produkce, sortimentu, exportu, jakosti, kvality, užitné i estetické hodnoty produktu, bezpečnosti, ekologičnosti apod., • vyřešení problémů a potíží firem a společností / odvrácení rizika ztráty, • jiné výhody / náskok před konkurencí, prestiž firmy, vliv na trhu, globální expanze apod. Využitím originálních nápadů, vizí a know how lze vyřešit prakticky každý problém, neboť nic není dokonalé a i současná novinka je již zastaralá a lze ji zlepšit. Rozlišujeme drobná zlepšení a zásadní průlomové změny: Zlepšování je zlepšovaný proces, využívající lokálních znalostí a know-how a řešící především lokální problémy (např. výrobu) a předpokládaný přínos je v řádu několika set tisíc až několik miliónů korun (lepší produktivita, úspory, redukce nákladů apod.). Na rozdíl od inovací trvá realizace krátký čas (týdny) a má statisticky až 90% úspěšnost. Inovace je proces odpoutání se od současného stavu, využívající globálních znalostí a know-how a řešící průřezový problém (např. produkt, marketing, vývoj, výrobu, logistiku, obchod, úspory) a přínos činí desítky až stovky mil. korun (nové hodnoty, originalita, odlišnost apod.). Realizace trvá delší čas (měsíce) a má statisticky 10% úspěšnost, přínos je však oproti zlepšování naprosto nesrovnatelný. Vlastní proces zlepšování a inovace je proces hledání nových kombinací - prvků, nápadů, procesů a vyžaduje neustálé experimenty, testy a pokusy, přičemž drtivá většina invenčních pokusů je k ničemu, pár nápadů má jistou hodnotu a jen velmi malé procento představuje invenční průlomy. Proto je třeba zvolit takové cíle, které přinášejí nejvyšší zisk a na ty se zaměřit a zároveň je nutno postupovat v několika směrech a vyzkoušet co možná nejvíce variant. V praxi se však vždy podaří něco zlepšit. Rozlišujeme tyto hlavní druhy inovací: • inovace výrobková / produktová - tvoří cca 70 % všech inovací, • inovace technologická - cca 28 % všech inovací, • inovace materiálová - cca 2 % všech inovací. Inovace dělíme podle jejich úrovně a rozsahu do osmi stupňů: • 0. stupeň - obnova původních kvalit / snaha vrátit úroveň výrobního zařízení nebo produktu do původního stavu, • 1. stupeň - změna kvantity / např. zvýšení nebo snížení počtu zaměstnanců, typů produktů apod., • 2. stupeň - adaptace výrobního systému nebo technologického procesu / přesun výroby na výkonnější stroje nebo zvýšení výkonu původních kapacit apod., • 3. stupeň - změna kvality produktů / snaha o vylepšení konstrukce výrobku za účelem snížení jeho výrobních nákladů, např. kov nahradí levnější a lehčí plast, netřeba lakovat, • 4. stupeň - nová varianta produktů / zlepšení produktu zlepšením některých jeho funkcí, např. lépe hraje, více hřeje, • 5. stupeň - nová generace produktů /změna jeho významných funkcí, aniž by ale byla změněna jeho koncepce, např. elektronika, • 6. stupeň - nový druh produktů / uplatnění nové konstrukční koncepce, ale při zachování původního principu, např. horské kolo, • 7. stupeň - nový rod produktů /zcela nový princip jejich funkce, např. řezání pilou je nahrazeno řezáním laserem apod. Důsledkem inovačních procesů jsou úspory práce, času, nákladů, materiálů, zvýšení užitné a estetické hodnoty výrobků a jejich kvality, náskok před konkurencí a především zvýšení zisku. Know-how je souhrn informací, znalostí, poznatků a zkušeností pro určitou činnost Je to znalost utajovaných receptur a postupů, nepatentované či utajované vynálezy a souhrn poznatků, výrobních a obchodních znalostí a postupů, návodů či receptur pro výrobu, získaných dlouholetou zkušeností nebo vyvinutých na míru podle potřeby. Know-how je hospodářský nehmotný statek a týká se výroby produktů, které nepodléhají patentům a licencím a vždy představuje ekonomickou hodnotu, která náleží tomu, kdo je vyvinul nebo oprávněně získal. Know-how je obvykle zárukou rychlého vyřešení nějakého problému a získání konkurenční výhody. Často jde o takový druh zkušeností, že se jen stěží dají popsat a proto bývají předmětem smluv o technické pomoci, kterou poskytuje osobně jejich majitel. Organizace nebo firma mající zájem a potřebu cokoliv inovovat musí být na to připravena Nezbytná je otevřenost k vyšší míře experimentování, tedy k pozitivnímu přijímání nových myšlenek a návrhů, což je projevem kreativního prostředí a rovněž tak je i projevem otevřenosti k přijímání nových výzev. Důležitá je ochota k riskování, tedy k toleranci ve vztahu k nejednoznačnosti, nejistotě a chybám, stejně jako je důležitá i schopnost pochopení významu poučení z úspěchů i neúspěchů, neboť inovace ve své podstatě vyžaduje určitou míru nejistoty. Neméně významná je i míra ochoty k dialogu, tedy ke kolektivnímu zkoumání procesů, předpokladů a jistot, jež utvářejí každodenní zkušenosti a taktéž i míra ochoty k participativnímu rozhodování, tedy k možnosti ovlivňovat rozhodovací proces. Každá inovace je spojena s rizikem neúspěchu, neboť inovace přináší změnu. Většina osob změnu nevítá pozitivně a často proti ní bojuje. Je lehčí a pohodlnější fungovat podle dosavadních stereotypů než se přizpůsobovat či učit novým věcem a postupům. Ne vždy se podaří dosáhnout plánovaných cílů, ale v praxi se vždy podaří mnohé zlepšit. Je důležité mít na paměti, že inovace není jednorázová akce, ale je to dlouhodobě trvající proces vyžadující neustálé experimentování, testování a vylepšování. Otakar Jalůvka otacar@seznam.cz http://www.jaluvka.com

Kontakt
Otakar Jalůvka
Otakar Jalůvka, autor a kreativec - řešení pro větší úspěch a rychlé zvýšení efektivity, prosperity a zisku
Posterestante pošta 12
73812, Frýdek-Místek
Telefon: 608665185
E-mail: otacar@seznam.cz
http://www.jaluvka.com



Kontaktní manažer: Otakar Jalůvka
Email: otacar@seznam.cz
Telefon: 608665185

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz