Odborník: Češi volají o průměrně 35 minut měsíčně déle než před 5 lety, SMSky ustupují do pozadí. Li

Chování Čechů se ve vztahu k užívání mobilních služeb za posledních 5 let výrazným způsobem změnilo. Častěji a déle telefonují a nejvíce jim aktuálně záleží na datech a FUP limitu. Značně také ubylo uživatelů předplacených karet, kterých je nyní v Česku přibližně 26 %. O tom, co vše a jakým způsobem se za posledních 5 let odlišilo, hovoří v komentáři odborník Pavel Černoch z nezávislé srovnávací společnosti Tarifomat. Komentář odborníka: „Situace v České republice se z pohledu využívání mobilních služeb před pěti lety a nyní značně změnila. Značný vliv má samozřejmě loňská cenová revoluce, která uživatelům přinesla neomezené tarify, částečně se však mění také mentalita samotných Čechů. Dnes lidé výrazně více a také častěji volají. Zatímco před pěti lety činilo průměrné množství provolaného času asi 90 minut měsíčně, v současnosti je to již 125 minut. Pokud bychom hodnotili odlišnosti v chování mužů a žen, lze říci, že ženy obecně volají déle a častěji než muži, a také píší více SMS zpráv. SMS zprávy samotné se však v poslední době dostávají stále více do pozadí a jejich odeslaný počet stagnuje. Češi totiž ke stručné písemné komunikaci využívají internet, posílat SMS zprávy tak již potřebují výrazně méně často, než v minulosti. Značně se snížil také počet osob, které formou SMS zpráv hlasují v nejrůznějších zábavních soutěžích pro své favority. Užívat Češi postupně přestávají také předplacené karty, které se v minulosti těšily značné oblibě. Ceny volání u paušálů jsou totiž dnes díky silně konkurenčnímu prostředí mnohem nižší, než částky za volání z předplacené karty. Jen v loňském roce se cena telefonování v Česku snížila v průměru o 20 %, tedy na přibližně 1,8 koruny za minutu volání. Za posledních 5 let se pak snížila dokonce o 50 %. Podle našich údajů tento klesající trend Češi pociťují a aktuálně tak z aktivních SIM karet využívá pouze 26 % předplacenku. Toto číslo navíc neustále klesá. Naopak největší popularitu a poptávku zažívají v porovnání se situací před 5 lety data, tedy internet v mobilu. Češi si totiž dnes již neumí představit každodenní život bez internetu, v mobilu jej tak využívá bezmála 70 % uživatelů. Při výběru paušálu tak již například nesledují množství nabízených SMS zpráv, ale zaměřují se na výši takzvaného FUP limitu, tedy objem volných dat. V souvislosti s tím je přirozeně nejvíce zajímá cena za nabízená data a také to, jaké mají možnosti jejich případného dokoupení. Situace ohledně internetu v mobilu se tedy v souladu s přirozenou poptávkou také změnila. Dnes tak obvykle nemusí uživatel po vyčerpání stanového limitu doplácet za přístup na internet, pouze se mu stahování dat výrazně zpomalí. Rozšířila se také nabídka datových služeb a jejich ceník. Zatímco před 5 lety lidé zaplatili za 500 MB přibližně 500 korun měsíčně, dnes je tato hodnota buď součástí neomezeného balíčku volání nebo se za ni platí průměrně okolo 200 korun za měsíc. V internetu v mobilu, jeho rychlost a cena je tedy podle mého názoru budoucnost mobilních tarifů a mobilních služeb obecně.“ Autor komentáře: Pavel Černoch, jednatel nezávislé společnosti Tarifomat, která srovnává nabídky všech mobilních operátorů fungujících na území ČR.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz