Dobírku využívá jen třetina internetových zákazníků, lidé si raději chodí pro balíky na pobočky

Zájem zákazníků hradit doručené zásilky dobírkou v posledních letech klesá. Zatímco ještě v roce 2010 ji podle nejnovějších údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jako nejčastější platební metodu uvádělo 44 % internetových zákazníků, loni tento podíl poklesl na 32 %. Stále více příjemců totiž volí raději možnost vyzvednout si zboží osobně na pobočce a uhradit jej platební kartou či hotovostí na místě. Aktuální trend v chování zákazníků vyplývá podle odborníků ze snahy o větší komfort a finanční úsporu. Podle odborníků preferují platbu na dobírku zejména zastánci tradičního způsobu úhrady a následně spotřebitelé, kteří nakupují u menších či málo známých e-shopů. Z hlediska pohodlí zákazníka se však jedná o nejkomplikovanější a časově nejnáročnější formu finančního vyrovnání. Proto mezi lidmi postupně stoupá popularita osobních odběrů či platby kartou předem online. „Zájem o platby dobírkou v případě našeho e-shopu klesá. Zatímco ještě v roce 2011 dávali spotřebitelé přednost této variantě před platbou předem, v současné době je trend zcela opačný. Platba předem je využívána o 30 % častěji než dobírka," potvrdila rostoucí trend Šárka Jakoubková, PR manažerka největšího českého internetového obchodu Alza.cz. „V celkovém objemu přepravovaného zboží tvoří platba dobírkou jen přibližně 20 %. Nejčastěji je využívána pro zásilky určené koncovým zákazníkům, tedy soukromým příjemcům. V případě příjemců z řad firemních zákazníků je dobírka využívána mnohem méně. Nejčastěji v případech, kdy odesílatel nemá s příjemcem dlouhodobý smluvní vztah nebo má příjemce špatnou platební morálku a nehradí včas faktury," uvedl Daniel Knaisl jednatel společnosti Geis. Ta patří mezi přední poskytovatele přepravních a logistických služeb na našem území a je mimo jiné i doručovatelem zboží z e-shopu Alza.cz. Trend podle odborníků následuje příkladu států západní Evropy a také USA. Zde totiž platba na dobírku ve formě, která je známá v tuzemsku, neexistuje. „Před 4 lety platilo nejčastěji dobírkou 44 % internetových zákazníků, v loňském roce bylo toto množství již o 12 procentních bodů nižší. Stále více Čechů totiž důvěřuje online platbě kartou nebo využívá dalších elektronických platebních metod. Pozvolný zánik platby na dobírku tak následuje západní země, kde se s obdobnou popularitou dobírky vůbec nesetkáme," objasnil Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci. Podle APEK však došlo zároveň také ke zvýšení popularity osobních odběrů. Při nich sice zákazníci platí na místě, ale nejedná se o klasickou formu úhrady na dobírku. Jeho tvrzení dosvědčuje i tuzemský lídr mezi poskytovateli sortimentu pro provoz kanceláří. „První měsíce letošního roku potvrzují trend v rostoucí oblibě osobních odběrů. Drtivá většina z nich je spojena s objednávkami, u kterých by náklady na dopravu musel hradit kupující. S tím samozřejmě souvisí také způsob úhrady za doručené zboží, kdy vysoký podíl tvoří platby v hotovosti či kartou," dosvědčila tendenci Jana Martínková ze společnosti Activa, která provozuje e-shop se školními potřebami Activáček.cz.

Kontakt
LESENSKY.CZ
Tým odborníků specializujících se na PR, média a marketing.
Veveří 114
61600, Brno
Telefon: +420 777 942 701
E-mail: info()lesensky.cz
http://www.lesensky.cz



Kontaktní manažer: Petr Lesenský
Email: pr()lesensky.cz
Telefon: +420774743800

Tiskové zprávy
Přehled zpráv
Vyhledávání

Přihlášení
Novináři
Firmy

Kategorie
Automobilový průmysl
Banky, fondy, pojišťovny
Bižuterie, sklo, keramika
Cestovní ruch
Církev a náboženství
Daně a makroekonomika
Doprava, přeprava, skladování
Drogistické zboží
Dřevařský, papírenský průmysl
Ekologie a životní prostředí
Ekonomika
Elektrotechnický průmysl
Energetika
Erotický průmysl
Finance, burzy, obchod
Chemický průmysl
Informační technologie
Komunikační technika
Kosmetika a kadeřnictví
Kultura, umění
Kurýrní služby, zasilatelství
Letectví
Média a reklama
Móda a životní styl
Nábytek
Nadace, charitativní a humanitární organizace
Nemovitosti
Počítače a software
Policie, armáda
Politika, diplomacie
Potravinářský průmysl
Právní služby
Společnost
Sport
Stavební průmysl, architektura
Strojírenský průmysl
Školství, vzdělávání a věda
Technika, audio, video, foto
Textilní průmysl, oděvní a koedělný průmysl
Těžba a zpracování nerostů, hutnictví
Zábava a volný čas
Zahraniční politika, Evropská unie
Zaměstnání a kariéra
Zdraví, zdravotnictví a léčiva
Zemědělství
Ženské záležitosti


PressOnLine.cz

Portál pro publikování tiskových zpráv, PR článků

tiskové informace, tiskové zprávy, PR články

Portál o bydlení, dekorace a nábytek

PressOnLine.cz


Provozovatel: Michal Šviga
E-mail: michal@sviga.cz